GPS/GSM Modules

DSF22 GPS/GSM MODUL

Telestart med APP till värmare.

Med vår GPS modul kan vi erbjuda mycket mer en bara telestart med APP funktion. Det finns inbyggd tracker för spårning av fordon. DSF22 har unik bränslestyrmodul med möjlighet att ansluta till fordonets ursprungliga bränslegivare. Fordonets säkerhetssystem med motoravstängning möjlighet. Det går även att koppla in sig för att för kontroll på batteristatus. Programmering av larm och aktivering görs mycket enkelt genom skicka SMS kommando till modulen.

DSF22 fördelar:

  • APP styrning av värmare
  • Extra liten storlek – endast 67x45x18 mm
  • Realtids spårning
  • Smart algoritm för datainsamling ( tid, hastighet , vinkel , speciella evenemang )
  • Trafikanvändning mycket låg GPRS
  • Skydd mot obegränsad GPRS sessioner
  • Stöd för GPS och GLONASS
  • Stöd för positionering baserad på GSM-celler
  • Signalavbrott alert GPS
  • Stor internt flashminne – lagrar upp till 8000 km
  • Fordonets batterispänning monitoring
  • Automatisk motorn igång detektering
  • Direktanslutning till fordonets standardbränslegivare
  • Bränsle stöldlarm funktion
  • Unik bränsledata procession algoritm

DSM4 GSM/GPS/GLONASS MODUL

Den senaste generationen av söksystem

När alla funktioner är konfigurerade och DSM4 är monterad, går DSM4 in i viloläge. I det här läget använder enheten nästan ingen ström alls. Enheten är i viloläget inte synligt för det elektromagnetiska fältet för skannrar.

En gång om dagen går enheten in i aktivt läge, skickar ett SMS-meddelande till ett tidigare angivet telefonnummer och rapporterar om batteristatus, temperatur, GSM-signal styrka, position och rörelsehastighet. I det här läget är enheten aktiv i 10 minuter och väntar på kommandon från användaren, sedan går enheten tillbaka till viloläge.

Vid stöld av fordonet kan användaren skicka ett SMS-kommando till DSM4 för att enhet skall gå till larmläge. DSM4 kommer att få sms vid aktivt läge och utföra kommando omedelbart.

I larmläge är enheten aktiv och man kan även sätta på radiosändaren. Användaren kan när som helst i larmläge begära exakt position för det stulna fordonet.  Om fordonet befinner sig i ett garaget eller på annan plats där GPS och Glonass signalen inte  är tillgänglig kan man se ungefärliga position med LBS (mobiltelefon basstationer) och sedan sätta på radiosändaren för att få den exakta positionen.

DSM4 fördelar:

  • Liten storlek – endast 85x52mm.
  • Standby läge mer än 2 år utan batteribyte.
  • Trådlös-ingen installation krävs.
  • Osynlig för skanner.
  • Inbyggd  GPS-mottagare.
  • Positionering via GPS / GLONASS och LBS.
  • Integrerad temperatursensor.
  • Integrerad radiosändare för att hitta DSM4.
  • Programmerbara lägen via sms.

Då DSM4 bygger på sms signal krävs simkort, simkort köps separat.

Autoklimat erbjuder fastpris abonnemang för 149 kr i månaden, obegränsat antal sms ingår.

Vid bindningstid på 24 månader fås en DSM4 på köpet, värde 1695 kr.

DSM4 är godkänd av försäkringsbolaget Svedea och berättigar till rabatt på försäkringspremien.

För mer info se www.svedea.se.

Beställ via info@autoklimat.se eller 070-245 28 07.

DSF10 MODUL

DSF10 är den senaste modellen GPS/GSM tracker.

Idag är det den minsta GPS tracker med övervakning på marknaden. Med en storlek som en tändsticksask. Vilket gör den bäst för de flesta tillämpningar.

Realtid GPS övervakning med bränsle kontroll.

Sms styrning av fordonsvärmare eller annan utrustning

Fordonets säkerhetssystem motoravstängning möjlig

Tändnings imitation

Lämpar sig på ( traktorer, båtar, bilar, redskapsbärare eller entreprenadmaskiner. ) Om tändnings singnal inte är möjlig, blir det omöjligt att övervaka om fordonet är igång och beräkna dess motortimmar. DSF10 har tändning imitations funktion som imiterar status, tändningen baserad på fordonets vilo spänning.

Motorn igång detector.

DSF10 kan känna igen status på fordonets motor – oavsett om den är igång eller inte . Denna funktion hjälper till att förhindra situationer när personer försöker simulera användandet av fordonet genom att sätta på tändningen utan att starta fordonets motor.